.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهردار نور به دادسرا معرفی شد
شمال نيوز: معاون محیط زیست نور از محکومیت شهرک صنعتی و معرفی شهردار نور به دادسرا خبر داد.
شهردار نور به دادسرا معرفی شد

شمال نيوز:  معاون محیط زیست نور از محکومیت شهرک صنعتی و معرفی شهردار نور به دادسرا خبر داد.

به گزارش شمال نیوز ، نعمت‌الله دیوسالار کارشناس و معاون محیط زیست نور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات زیست محیطی و آلودگی ناشی از آلاینده‌های واحدهای مستقر در شهرستان بیان داشت: با وجود محکومیت شهرک صنعتی در دادگاه به جهت آلودگی زیست محیطی ناشی از فعالیت شهرک و دفع نامناسب و غیربهداشتی فاضلاب، نه تنها آلودگی رفع نشد بلکه همچنان ادامه دارد.

وی از وجود آلودگی زمین زباله نور، خسارات به محیط زیست، منابع طبیعی و آب‌های زیرزمینی ناشی از شیرابه‌های آن خبر داد و افزود: با توجه به درخواست مکرر رفع نواقص و عدم پیگیری و تداوم آلودگی به ناچار شهردار نور به دادسرا معرفی شد.

این مسئول آلودگی ناشی از فاضلاب پروژه مسکن مهر گندیاب نور، عدم جمع‌آوری زباله‌های عفونی و معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد و وجود احشام سرگردان در سطح شهرها را از دیگر مشکلات زیست محیطی نام برد.

دیوسالار در ادامه به بحث پیشگیری از بیماری‌ها پرداخت و گفت: واکسینه کردن کارکنان اداراتی که در معرض مستقیم بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند و واکسینه کردن احشام به ویژه در مناطق کوهستانی را در امر پیشگیری از بیماری‌های مشترک و واگیر موثر دانست.

کارشناس محیط زیست نور ابراز داشت: فعال شدن بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در رابطه با شناسایی و رفع واحدهای آلاینده، جلوگیری از عرضه مستقیم طیور و ماهی زنده، نظارت بر مراکز تولید، پیگیری احداث کشتارگاه بلده، احداث زباله‌سوز بیمارستان را از دیگر راه‌های پیشگیری از بیماری و آلودگی زیست محیطی برشمرد.

دیوسالار ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و نوار ساحلی را از دیگر مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: استعلام از محیط زیست در هنگام صدور پروانه، فرهنگ‌سازی در امر سلامت، ساماندهی زباله منطقه بلده، نظارت بر رستوران‌ها و نصب تصفیه فاضلاب مناسب در بناهای احداثی با جلوگیری از آلودگی محیط زیست، سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

وی در پایان خواستار افزایش سرانه فضای سبز، ترویج و توسعه آبخیزداری، جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، جدیت در آمایش سرزمینی، توجه به طرح‌های هادی و تفضیلی و نیز توجه جدی مسئولان در امر توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی و بهره‌برداری معقول بر اساس توان و ظرفیت و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز برای حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و کاهش بلایای طبیعی شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 آبان 1391
تنها چيزي كه فعلاً اهميت نداره واسه مردم محيط زيسته ، عواقبش در آينده گريبانگير همه ميشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.311 seconds.